štvrtok 10. augusta 2017


KILLED TREE


I sold this penjing this spring with clear statements that this is an exterior tree, both in an advert and then in emails with the person who bought it.





I gave him clear instructions as to feeding and watering.
Now he got back to me after few months with the pics and a question if the tree is OK.



He admitted he never fed it and kept it indoors in his office.
But blamed me because he supposedly wrote to me that he wanted it for his office.
That is a lie as I have full email conversation saved and I explained to him in two earlier messages that I only recommend ficuses for indoor environment and everything else will sooner or later die indoors.
Some people really suck.....

PS: I made another penjing with berberises few days later as this one, I still have it although it is up for sale and it is just thriving. Needless to write - I do not keep it in my office.
I need cash badly to be able to cover all my bills so I need to sell something from time to time and that helps me a lot - but if it is gonna continue like this and buyers will just kill the trees - I will rather keep them for myself cause it makes me sad to see my work ending up like that.
Hopefully this scenario won´t repeat itself.


SK:


ZABITÝ STROM


Tento penjing som predal na jar s jasnými inštrukciami že je to exterierovka tak v inzeráte aj potom niekoľkokrát v správach vymenených s kupcom.
Tiež som mu dal presné inštrukcie ohľadom hnojenia a polievania.
Teraz sa mi po niekoľkých mesiacoch ozval že či je stromček v poriadku a poslal fotky.
Priznal že ho mal v kancelárii a nikdy ho nehnojil.
No obvinil mňa, pretože mi vraj písal že to chcel do kancelárie.
To je lož - mám odloženú celú našu konverzáciu, a keď sa po dodaní stromčeka pýtal že či mu viem spraviť niečo do interiéru, písal som mu v dvoch správach opakovane že dnu okrem fikusov neodporúčam nič a všetko ostatné časom odíjde.
Niektorí ľudia za veľa nestoja....
PS:
O pár dni po tomto penjingu som spravil ďalší s berberismi, stále ho mám aj keď je na predaj a darí sa mu skvelo a má výrazné prírastky. Samozrejme ho nemám v kancli.
Potrebujem si časom privyrobiť predajom nejakého penjingu aby som vykryl všetky moje účty a to mi dosť pomôže - ale ak to takto bude pokračovať a kupci budú nerešpektovať inštrukcie a zabíjať stromčeky, tak neviem či mi to za to stojí.
Je mi z toho smutno keď vidím ako dopadla moja robota.
Dúfam že sa tento scenár už nebude opakovať.





















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

penjing

penjing