pondelok 20. februára 2017

FINALLY SOME ACTION


I started to play with trees over the weekend for the first time this year, when I attended local styling competition organized by Slovakian bonsai association president Juraj Szabó of Bonsai centre Košice.
I had no intention or desire to win - I was fueled by the need to wire something and to start messing with trees again after our long winter that actually haven´t ended yeat as the temperatures are still around zero.
I was happy to find out that the competition will be attended by some people I know from slovakian bonsai forum so I had a chance to meet them personally.
There were 10 contestants including me and all of my rivals did a great job and their finished trees were really great and very inspirational.
Jury consisted of our famous eastern-slovakian bonsai masters Milan Roskoš, Július Kolesár, Juraj Szabó and mayor of Košice-krásna as the judge from the public.
At the end, every tree has got it´s faults addressed by the jurers and everybody could learn something from it.
I went for a very different design for my tree than everyone else as all the others went for informal upright or slanted style.
We had three hours for the work and it was long enough to do the job I think, but I nevertheless felt a little bit of pressure and didn´t think through how to finish the design I came up with.
Thats why I did 3 tops on my 3 branches with a spring like moyogi kind of style finish on them.
That was the biggest fault I did I was told.
Here is the pic after I brought the tree home:





I restyled it today after I realized there is a better way I should have done it.
I don´t think it did much harm to the tree as all of the branchhes are very thin and flexible.



I would love to read some feedback so please don´t hesitate to comment what do you think about the change - is it better or is there a better way to do it? Or should I have kept the original look?
Anyway, as my bonsai eye gets better over time, I hope to make a nice tree from it over the years.
I will plant it in the ground in spring and let it grow.

It was a great event and I hope I will be able to visit the next one too.

SK:


KONEČNE SA NIEČO DEJE

Cez víkend som sa začal prvýkrát v tomto roku opäť hrať so stromčekami keď som sa zúčastnil lokálnej súťaže v tvarovaní organizovanej predsedom Slovenskej bonsajovej asociácie Jurajom Szabóm z Bonsai centrum Košice. Netúžil som po cenách ani víťazstvách – poháňala ma túžba niečo nadrôtovať a opäť sa začať hrať so stromčekami po našej dlhej zime, ktorá ešte ani neskončila, keďže teploty sú stále okolo nuly. S potešením som zistil, že na súťaž prídu aj známe mená zo slovenského fóra a budem mať možnosť sa s nimi stretnúť naživo.
Bolo nás 10 súťažiacich vrátane mňa a všetci moji súperi predviedli skvelú prácu a všetky ich stromčeky boli veľmi inšpiratívne.
Porota pozostávala zo známych východoslovenských bonsajových umelcov Milana Roskoša, Jula Kolesára a Juraja Szaba, ako aj starostu Košice-Krásna ako zástupca laickej verejnosti.
Na konci sa vyjadrili osobne ku každému stromčeku a každý sa mohol niečo naučiť.
Ja som skúsil iný dizajn ako všetci ostatní, ktorí šli po klasickom vzpriamenom štýle.
Mali sme 3 hodinky na vytvorenie bonsaja čo bolo dosť, ale ku koncu som sa aj tak začal trošku plašiť a nedomyslel som ako dokončiť to o čo mi išlo.
Preto som spravil na mojích zvyšných 3 konároxh 3 vrcholy akoby v moyogi štýle.
To bola najväčšia chyba, ktorá mi bola vytknutá.
Na prvom obrázku je strom po tom, čo som ho doniesol domov.
Dnes som ho pretvaroval po tom čo som si uvedomil ako som to mal vlastne urobiť.
Myslím že to stromčeku veľmi nevadilo keďže konáriky sú tenké a flexibilné.
Obrázok 2.
Rád by som počul vaše názory, či to stromčeku prospelo, alebo sa vám páči viac prvá verzia – prípadne sa vám to vôbec nepáči – privítam každý názor J
Každopádne – dúfam že ako sa moje oko bude vyvíjať budem to vedieť lepšie spraviť a raz z toho bude pekný stromček.
Teraz pôjde do zeme na pár rokov a potom uvidím.

Bola to super akcia a dúfam že sa budem môcť zúčastniť aj tej ďalšej.





2 komentáre:

  1. AHoj Mimo,
    mal som rovnake pocity ako ty - silne nutkanie nieco zadrotovat a pokrutit :)
    Osobne sa mi viac paci varianta, aku si mal na sutazi, nie ta prerabka. Na tej povodnej by som iba zjemnil tie vrcholce, aby neboli v spirale, inak to bolo v priestore velmi pekne spravene. Ja idem moju borievku supnut na 5 rokov do zahrady, snad bude pekny material :)
    Rad som ta stretol, dufam ze sa uvidime aj na Narodnej v KE, v maji.
    Drz sa,
    R.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Rasťo,

    aj ja som rad že sme sa stretli, a na narodnej sa isto vidime, ozvi sa predtym dohodneme stretko, pivo, prípadne sa môžeš staviť aj u mňa doma :)
    Stromček už teraz nebudem riešiť tiež ide do zeme na par rokov potom sa uvidi čo s nim :)

    OdpovedaťOdstrániť

penjing

penjing