pondelok 27. júna 2016

DANGERS OF BONSAI


As much as it looks like a peacefull and relaxing hobby, daily bonsai care can be pretty dangerous if you are not paying attention.
And I am not even talking about collecting yamadori in the wild where you can meet some wild animals or slide down the hill and break your neck.
When I was returning from watering yamadori trees that I am growing in the ground in the back garden on sunday, I was looking down and didn´t notice low branch on an old tree that was there for ages.
I only noticed when I was knocked down on the ground by it with stream of blood running down my forehead.
I was pretty shaken, and my head still hurts as I am writing this on monday, but I managed to stop the bleeding quite fast - first scaring the shit out of my gf when she saw me with whole face and hands covered in blood :D
As I had the time with my daughter due in a few minutes, I didn´t go to the hospital and tried to man up. And I hoped I didn´t do too much damage to my already stupid head.
Here is the pic with my baby 2 hours later. I think I got me some new scars.


SK:


NEBEZPEČENSTVÁ BONSAISTIKY


Aj keď to vyzerá ako pokojný a relaxačný koníček, denná starostlivosť o bonsaje môže byť dosť nebezpečná keď nedávate pozor.
A to ani nepíšem o kopaní yamadori kde môžte zažiť stret s divokými zvermi, alebo sa šmyknúť dole kopcom a zlomiť si krk.
Keď som sa vracal z polievania yamadori stromčekov v zadnej záhradke, pozeral som na zem a nevšimol som si konár starého stromu, ktorý je tam už celé veky.
Všimol som si ho až keď som ležal na zemi s krvou stekajúcou po tvári.
Doslova ma knokautovala a bol som totálne otrasený.
Ešte stále ma bolí hlava keď toto píšem v pondelok, ale krvácanie sa mi podarilo zastaviť dosť rýchle - no až potom čo som riadne vystrašil priateľku, ktorá bola z pohľadu na moju skrvavenú tvár a ruky v riadnom šoku :D
Keďže som mal byť o pár minút s dcérkou na pár hodín, skúsil som sa vzmužiť a nešiel som sa dať vyšetriť - a dúfal som že som nenarobil veľa škody na mojej už teraz sprostej hlave.
Tu je fotka s mojou dcérkou 2 hoďky neskôr. Asi som si zarobil pár nových jaziev.









1 komentár:

  1. Nebezpečenejší koníček ako napríklad lietanie alebo historický šerm.
    More dangerous hobby like flying or historical swordplay.

    OdpovedaťOdstrániť

penjing

penjing