štvrtok 29. októbra 2015

PENJING number 1

Hello everybody.
My bonsai journey started with supermarket chinese elm that I bought for my parents.
Guess what happened to it?
To investigate the cause of death, I started to read everything on the net about bonsai stuff.
I fell in love with it and got me MY first chinese elm from bonsai center.
I then joined several forums where I bothered people with my problems.
Here is the picture of the tree shortly after purchase:


Very soon I discovered bonsai trees that are arranged into little landscapes called penjing or saikei and I was blown away especially by works of chinese artist Quingquan Zhao.
I ordered his book and even before that I planned out my first water and land penjing.
With not enough information, I didn´t use KETO to make the landscape, because I heaven´t read about it yet, but used the stones and cement to contain the substrate on my landscape.
It didn ´t look very pleasing, but I was happy and it was a start.
I cut away the top of my chinese elm to form new crown base, got me two more tiny elms and finished the composition.



Very amateur, I know :D
At least I positioned the trees quite well and I am still satisfied with it.
But the stones will be replaced this winter by more suitable ones of the same kind with their bottoms cut flat to represent stones sticking out of water surface. Cause that´s the way they do it.
Zhao´s book was definitelly worth buying.
All this was done around may 2015.
The trees filled in, some little wiring was done on big one and this is how it all look like this autumn 2015.



At the moment we have got first frosts here in Slovakia and according to what I learned I am still keeping penjings outside for the trees to cold harden and when they drop the leaves, I will move them to unheated room inside my house.
And shortly I will add some more autumn pics :)


SK:

Penjing číslo 1

Zdravím Vás všetkých.
Moja bonsajová cesta sa začala kúpou brestu z Baumaxu pre mojích rodičov.
Skúste hádať čo sa s ním stalo.
Aby som zistil príčinu úmrtia, začal som na nete študovať všetko ohľadom bonsajov.
Zamiloval som si to a kúpil si prvý vlastný brest z košického bonsai centra.
Potom som sa zaregistroval na pár fórach, kde som obťažoval ľudí s mojími problémami.
Na prvom obrázku je môj prvý bonsai po zakúpení.
Onedlho som objavil bonsajové krajinky - penjingy - a bol som úplne paf hlavne z práce Quingquan Zhaa.
Objednal som si jeho knihu a ešte predtým som začal plánovať môj prvý penjing v štýle "Voda a zem".
Keďže som ešte nemal dostatok informácií, nepoužil som KETO na kopčeky, ale som ich doslova obmuroval kameňmi a lepidlom na obklady a dlažby.
Nevyzeralo to bohvieako, ale bol som šťastný a bol to začiatok.
Odstrihol som vrchol z brestu aby som vytvoril krajšiu korunu, kúpil 2 malé bresty a dokončil kompozíciu - obrázok 2.
Veľmi amatérske - ja viem .D
Ale aspoň som dobre napolohoval stromčeky a stale som s tým spokojný.
Ale kamene budú v zime vymenené, aby boli všetky jedného druhu, a spodok každého bude zrezaný - lebo tak sa to robí - aby vyzerali ako kamene trčiace z vodnej hladiny.
Zhaova kniha mi pomohla vo viacerých veciach :)
Všetko toto bolo robené asi v máji tohto roku.
Stromčeky krásne vypučali, trošku som drôtom tvaroval veľký brest, a takto to vyzerá na jeseň 2015 - obrázok 3.
Momentálne máme na Slovensku prvé mrazy, a ja mám svoje penjingy stále vonku, aby stromčeky riadne opadali a pripravili sa na zimu, a potom ich dám do nevykurovanej pivnice v dome. Našťastie sa tam dá vetrať.
A onedlho pridám pár ďalších jesenných fotiek.




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

penjing

penjing